Αυξημένος κατά 745 είναι ο αριθμός των εκπαιδευτικών, μόνιμων και έκτακτων, που θα χρειαστεί το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς. Οι πλείστες των νέων προσλήψεων, σύμφωνα με τα όσα καταγράφονται σε διευκρινιστικό σημείωμα το οποίο απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας προς την Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού της Βουλής, αφορούν εκπαιδευτικούς που θα εργαστούν στη μέση γενική εκπαίδευση (414). Συνολικά ο αριθμός των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για τη σχολική χρονιά 2024-2025 αναμένεται να φτάσει τις 15.389, ενώ πέρσι ήταν 14.644.
7.200 στη μέση εκπαίδευση
Εκ των 745 νέων θέσεων που ζητά για την επόμενη σχολική χρονιά το Υπουργείο Παιδείας, οι 414 αφορούν καθηγητές στη μέση γενική εκπαίδευση (γυμνάσιο, λύκειο), με τον αριθμό των εκπαιδευτικών για το έτος 2024-2025 να ανέρχεται στους 7.199, σε σύγκριση με 6.785 καθηγητές που απασχολούνταν στη μέση εκπαίδευση κατά την περσινή χρονιά. Ακόμη, άλλοι 114 εκπαιδευτικοί προστίθενται για να καλύψουν τις ανάγκες στην ειδική εκπαίδευση, με τον αριθμό των εκπαιδευτικών ειδικής να φτάνει φέτος τους 1.281. Περί τους 832 θα είναι την ίδια στιγμή οι καθηγητές οι οποίοι θα κληθούν να στελεχώσουν τη Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής, Επαγγελματικής, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Σε σύγκριση με την προηγούμενη σχολική χρονιά οι καθηγητές μέσης τεχνικής αναμένεται να αυξηθούν κατά 51, ενώ άλλοι 60 εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν στην προδημοτική εκπαίδευση. Εκεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών θα ανέλθει στους 1.033. Όσον αφορά τώρα τη δημοτική εκπαίδευση 106 νέοι δάσκαλοι θα προσληφθούν, με τον συνολικό αριθμό μόνιμων και έκτακτων εκπαιδευτικών να ξεπερνά τους 5.000, συγκεκριμένα 5.044. Ακόμη, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στο σημείωμα το ΥΠΑΝ, «τη σχολική χρονιά 2024-2025 αναμένεται να εργοδοτηθούν 772 έκτακτοι εκπαιδευτικοί μερικής απασχόλησης στα προαιρετικά ολοήμερα σχολεία, σε σχέση με 517 που εργοδοτήθηκαν κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024».
Ως προς το γιατί χρειαζόμαστε περισσότερους από 700 νέους εκπαιδευτικούς, στο σύνολο των βαθμίδων της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας, επισημαίνει ότι η σχολική χρονιά 2024-2025 παρουσιάζει μια σειρά από ιδιαιτερότητες οι οποίες συνδέονται με θεσμοθετημένες υποχρεώσεις του ΥΠΑΝ, υφιστάμενες αλλά και νέες εκπαιδευτικές πολιτικές, όπως:
Επέκταση της υποχρεωτικής φοίτησης στην προδημοτική εκπαίδευση από 4 ετών.
Περαιτέρω μείωση του χρόνου διδασκαλίας των διευθυντών στη δημοτική εκπαίδευση.
Αύξηση κατά 30 των ολοήμερων σχολείων.
Εισαγωγή εμβόλιμων περιόδων στην γ’ γυμνασίου για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό.
Επέκταση του πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας γερμανικών.
Πλησιάζουν τους 1.600 οι συνοδοί
Σε σχέση με τους σχολικούς συνοδούς, στο σημείωμα το οποίο κατέθεσε το ΥΠΑΝ αναφέρεται ότι τη σχολική χρονιά 2024-2025 θα προστεθούν άλλες 242 θέσεις στη δημοτική εκπαίδευση, με τον συνολικό αριθμό συνοδών στη δημοτική να ανέρχονται στους 1.175, ενώ στη μέση εκπαίδευση οι συνοδοί παιδιών, μετά και τις 37 νέες προσλήψεις, φτάνουν τους 400.